Onsdag

Igår var jag och klassen på studiebesök på ett naturbruksgymnasium. Det var en helt okej dag. Vi fick först träffa 5 olika bönder som berättade om deras arbeten, djur och odling. Sedan fick gå på olika stationer i området. Det bästa var att träffa korna. De hade många fina kalvar. En kalv var inte ens en dag gammal. Supersöt!!!
Sedan var det bara att åka hem och duscha! Man luktade ju ganska ladugård när man kom hem.

Idag var jag på stan och fixade ett nytt id-kort. För det som jag har nu går ut den 26:e. Så jag fick först knäppa  ett foto som kostade 200 kr! Ett fult foto dessutom! Sedan gick jag på banken och beställde ett och det kostade 400 kr!. Varför ska det vara så dyrt förr??  Så nu är jag pankare än pank! Men det får lösa sig, så är det bara.

I morgon har jag en heldag i skolan. Vi ska ha föreläsning om energi. Jag vet inte hur roligt det kommer bli. Eller intressant. Men vi får väl se. Skulle dock helst vilja vara hemma och plugga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0